ג'ינגל בלס, ג'ינגל בלס

עשרים וארבעה בדצמבר. הלילה ישבו משפחות סביב שולחן סעודת החג ויזמררו שירים דביקים ובחצות סנטה קלאוס ירד בארובות בתים מסוימים (לא זו שלנו ולו רק בגלל שבקושי אפשר להעביר בה חומט* לא כל שכן גבר לבן שמן) ויביא מתנות שפיית השיניים שכחה להשאיר. ערב חגיגי במיוחד לאחינו הנוצרים, ערב חגיגי עוד יותר לחובבות הרומנטיקה שזוכות לרגל החג לשלל סרטים רומנטיים, ולכבודו (וגם לכבודכן קוראות יקרות) טרחתי ודגמתי שלושה  סרטי כריסטמס רומנטיים חדשים שמבוססים, אלא מה, על ספרים.

Christmas Wedding Planner שהפציע לאחרונה בנטפליקס ומבוסס על הספר Once Upon a Wedding מאת Stacy Connelly הוא סרט גרוע במיוחד שעוסק במערכת היחסים הנרקמת בין מארגנת חתונות ובין בלש פרטי שנשכר לברר פרטים אפלים על החתן. נתחיל מזה שלתפקיד מושא התשוקה הרומנטית ליהקו שחקן בלתי אטרקטיבי במיוחד. רמז : הוא לא נראה כמו בתמונת הסוכנות שלו ב-IMDB. אפילו לא בקירוב. נמשיך בתהיות לגבי יכולות המשחק של הדמויות. רמז: לא משהו. בתהיות לגבי מידת ההיגיון של העלילה. רמז: אין. ונסיים בכימיה בין הדמויות. רמז: לא ממש. תוסיפו לזה את הסיום הנלעג ביותר בתולדות הסרטים הרומנטיים ותבינו את המצוקה שלי כשהבנתי שזה הסרט היחיד שהורדתי לטיסה. אני כמעט מתפתה להוריד את הספר ולראות איפה הבעיה – במקור או בעיבוד. סתם. לא באמת. לא אגע בספר גם עם מקל.

למודת אכזבה ניגשתי לסרט החג הבא בנטפליקס בחשדנות רבה והנה – הפתעה – היה ממש חמוד.  Christmas with a View מבוסס על הספר The Maverik's Christmas Homecoming מאת Teresa Southwick. היא שפית שנכשלה במימוש חלומה הגדול – פתיחת מסעדה בעיר הגדולה וכעת עובדת כמנהלת המסעדה באחד מאתרי האירוח בעיירת הולדתה המושלגת. הוא הזוכה הגדול בתכנית ריאליטי בישול, שף צעיר שהתכנית טיפחה את התדמית שלו כרווק הולל כובש נשים. השניים נפגשים כשהוא נשכר לעבוד כשף במסעדה בתקופת החגים ומהרגע הראשון עפים ביניהם ניצוצות. השחקנים מתוקים, הכימיה ביניהם טובה, העלילה נלעגת במידה, הבימוי לא מזעזע, הגיבורים כנראה עושים יותר מאשר להתנשק, אבל מדובר בסרט נוסח הולמרק ולכן נראה רק נשיקות, והחוויה הכללית חיובית ביותר.

בסרט השלישי צפיתי באתר PassionFlix סוג של אסון שהתרגש עלי בימים האחרונים. תמורת דמי מנוי חודשיים בסך כמה דולרים נפתח בפני עולם שלם של סרטים שמבוססים על ספרים. למעשה מדובר באתר שכל הוויתו היא הפיכתם של ספרים פופולריים לסרטים. מבין סרטי החג שמוצעים שם בחרתי (אקראית) בסרט The Trouble With Mistletoe שמבוסס על ספר באותו השם שכתבה Jill Shalvis. כאן עומדת במרכז הסיפור בחורה צעירה שמנהלת עסק לבעלי חיים – שמירה, טיפוח וגם – תחזיקו חזק – ארגון חתונות. כן. של בעלי חיים. אותה בחורה פוגשת אחרי שנים רבות את הבחור שפגע בה כשהיתה בתיכון (פרופורציות: היא הציעה לו לבוא איתה לנשף, הוא אמר סבבה או המקבילה הלועזית של זה ולא הגיע בסופו של דבר) ולמרות שהוא גדל להיות עלם חמודות שלא זוכר אפילו את אותו אירוע (אבל מתנצל עליו עמוקות) היא לא בטוחה שהיא יכולה לאפשר לעצמה להתאהב בו פעם נוספת. בהשוואה לסרטים בסוגה הזו (סרטי חג דביקים) ההשקעה בסרט הזה היא בינונית מינוס הן מבחינת אתרי הצילום (יותר מדי צילומי אולפן, פחות מדי צילומי חוץ), הן מבחינת התסריט (יותר מדי שורות שבספר היה להן הגיון ובסרט לא) והן מבחינת הבימוי (יותר מדי מעברים לא ברורים). הסרט הזה אמור להיות סקסי יותר מסרטי הנטפליקס המיועדים לכל המשפחה ויש בו – רחמנא ליצלן – קצת סקס (לא להגזים. בצניעות) אלא שעם סקס או בלעדיו הכימיה בין השחקנים לא היתה משהו ואם לא די בכך הנשיקות ביניהם השמיעו קולות משונים. אבל!!!! את הסרט הזה שווה לראות ולו בגלל השחקן הראשי. התלהבתי ממנו בסרט שראיתי לפני כמה שנים (סרט חג פלוס אלמנטים על טבעיים. יאי) בשם The Spirit of Christmas וגם הפעם נהניתי לשטוף בו את העיניים. אתן יודעות מה – פשוט תלכו לראות את הסרט הישן יותר ההוא (תמצאו אותו בנטפליקס), וותרו על זה החדש.

בונוס חג: במסגרת החיפוש אחרי סרטים רומנטיים שמבוססים על ספרים נתקלתי ב-youtube בסרט בהפקת הרלקין (אותה חברה שהוציאה את שני הספרים ששימשו בסיס לשני הסרטים הראשונים שהזכרתי) בשם Diamond Girl. אמנם שום חג מולד (ולכן הוא לא מופיע למעלה) אבל למרות הלבוש שנטוע עמוק בתוך שנות התשעים והעלילה המופרכת בעליל שמתכתבת בלי בושה עם אלמנטים מסוימים מ"אישה יפה", מדובר בסרט שמצליח להעביר בצורה נהדרת את התשוקה בין הגיבורים ומספק חוויה רומנטית טובה. מומלץ בחום אם תצליחו להתגבר על איכותו הלקויה של העותק שהועלה לרשת.

 

סולם בעלמא: הושאל הלילה לסנטה כדי שיוכל לטפס אל הארובות.

 

* חומט. כן, הלטאה. לא חוטר, המקל.

 

רוצים לדעת עוד?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

מקטלוג הספרים שלנו

פוסטים אחרונים מהבלוג

קטגוריות

בואי ננהל רומן

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *