ספרות אמצע החיים כי גם לנשים אחרי גיל ארבעים מגיע להיות גיבורות רומנטיות

לפני מספר חודשים ולגמרי בזכותה של קבוצת נוכריה וספרים אחרים גיליתי סוגת משנה לא מאוד חדשה של הז'אנר הפנטסטי-רומנטי. תת סוגה זו, ששמה Midlife Paranormal Women’s Fiction או PWF, מעמידה במרכזה, מלבד עלילת פנטזיה אורבנית, גיבורות בנות ארבעים פלוס, שגם אם לעיתים נראות צעירות לגילן בחסות אלמנטים פנטסטיים כאלה ואחרים, בורכו בניסיון חיים עשיר, בחוכמה שבאה עם השנים ובשלל קשיים ותלונות שאופיינים, ובכן, לנשים בגילי.

גיבורות ספרות אמצע החיים הן בדרך כלל גרושות, לעתים עם ילדים שלמרבה הנוחות עזבו את הבית לטובת לימודים בקולג'. לפעמים הקסם היה מאז ומעולם חלק בלתי נפרד מחייהן, במקרים אחרים הן מגלות את קיומו רק כשהן מתחילות – לא פעם בעל כורחן – פרק חדש בחיים, וכשהן כתובות טוב הן גם חדות לשון ומשעשעות להפליא. אמנם את סדרת אמצע החיים הראשונה שקראתי – Midlife Hunter של שאנון מאייר – נטשתי אחרי ספר וחצי (הראשון היה מוצלח, בשני התחלתי להשתעמם בגלל תמהיל של סכנת מוות בכל עמוד שני וגיבורה בת 41 שלא הפסיקה להתלונן על מחושים – חלקם מופרכים בעליל – של גיל המעבר), אבל הסדרה הבאה – Midlife Magic של ק"פ ברין – כבשה אותי לגמרי בזכות גיבורה קורעת מצחוק וצוות עוזרים קשישים שכולל ערפד, גורגוייל וחד קרן שחור. עכשיו אני שקועה עד צוואר בסדרה שלישית (תשעה! ספרים) ששמה Death Before Dragons (הסופרת היא Lindsay Buroker). הובטח לי שיש שם רומנטיקה, אבל זו תגיע כנראה להבשלה רק אחרי שתצא נשמתי.

גילן של דמויות בספר לא אמור להשפיע על מידת ההנאה מהקריאה בו, אחרי הכל מרבית הדמויות שממלאות את הדפים שונות מאיתנו בכל כך הרבה פרמטרים ועדיין, אני כל כך נהנית לקרוא, לשם שינוי, דמויות מבוגרות ובוגרות בתפקידים מרכזיים (ולא בתפקידי משנה) ועוד כאלה שהן בטוחות בעצמן, בנשיות שלהן ובגופן, גם אם הוא פחות מוצק מכפי שהיה כשהיו צעירות יותר. אני מרגישה במידה מסוימת שהספרות הזו מתקפת אותי, את המיניות שלי, ומכירה בערך שלי כאישה גם אחרי גיל חמישים. אני מאושרת על גילוי תת הסוגה הזו, אני שמחה שהיא קיימת ואני חושבת שחשוב שהיא תצא גם בעברית. איזה מזל שלפחות בעניין הזה אני יכולה לעשות משהו.

למי ששרדה עד כאן אספר שהגרסה העברית של סדרת Midlife Magic (חמישה ספרים מתוך שישה כבר יצאו לאור) תהיה פרויקט משותף של ספרים בעלמא והוצאת ספרים אהבות (תרגום: דנה טל). הספר הראשון יגיע לחנויות היכן שהוא באמצע 2022. אעדכן.

למטיבות קריאה הנה ספרים נוספים בתת הסוגה הזו שטרם בדקתי:

סדרת Midlife Shifters של JL Wilder
סדרת Midlife Mayhem של Melinda Chase
סדרת Not Too Late של Victoria Danann
סדרת Forty is Fabulous של Heloise Hull
בדקתי ולא התלהבתי מסדרת Midlife Witchery של Brenda Trim.

רוצים לדעת עוד?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

מקטלוג הספרים שלנו

פוסטים אחרונים מהבלוג

קטגוריות

בואי ננהל רומן

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *